Kan I finde forsvundne data frem fra min harddisk?
Ja. Vi finder tusindvis af filer frem hver dag, 365 dage om året. Også i weekender og på helligdage, hvis der er tale om ekspressager.
Sidste år fandt vi mere end 150 millioner filer .
Hvor lang tid tager det?
Vores gratis diagnose tager typisk mellem 3 og 10 arbejdsdage. Er du villig til at betale for diagnosen, kan din harddisk prioriteres som ekspressag, så diagnosen typisk er færdig indenfor 24 timer.
Hvad koster det?
Vores diagnose er som nævnt gratis. Også selv om du måtte vælge ikke at gøre brug af vores ekspertise. Prisen på selve gendannelsen af dine data varierer meget, alt afhængigt af hvad der er galt med harddisken.
Hvad hvis jeg ikke har penge lige nu?
I samarbejde med Ekspres Bank kan vi tilbyde 100% rente- og gebyrfri finansiering (Se Finansiering i menuen til venstre).
Kan I reparere min harddisk?
Nej. Vi reparerer ikke harddiske. Vi finder "kun" de forsvundne data frem og kan naturligvis hjælpe dig med at få sikret dine data før du returnerer din defekte harddisk eller PC til leverandøren...
Kan jeg bruge min harddisk igen efter I har fundet dataene frem?
Næppe. De fleste gange anbefaler vi, at harddisken destrueres. Vi vil ikke anbefale, at du fortsætter med at benytte en harddisk, der har været fejl på. Heller ikke selv om du formaterer den og starter forfra.
I tilfælde hvor der alene er tale om softwarefejl, f.eks. efter virusangreb, vil du dog godt kunne bruge din harddisk efter formatering.
Installerer I operativsystemet igen?
Nej. Vi anbefaler, at du kontakter din computer-leverandør, hvis ikke du kan gøre det selv.
Kan vi aflevere eller sende hele computeren?
Helst ikke. Vi skal kun bruge selve harddisken. Har du problemer med at få harddisken ud, bør du kontakte din PC leverandør.
I særlige tilfælde kan du dog prøve at ringe til os...
Hvordan får jeg mine data tilbage?
Dine data vil (afhængig af mængden af data) blive leveret tilbage på DVD, en USB memory stick eller en ekstern harddisk, som du (mod depositum) kan låne i en uge. (Depositummet får du naturligvis tilbage, når du afleverer USB-drevet igen)
Typisk vil du få data leveret på DVD, hvis datamængden er under 4 Gb op på en USB memory stick, hvis datamængden er under 32 Gb.
Kigger I på hvad jeg har på min harddisk?
Ja. I de fleste tilfælde vil vi være nødt til at se på datastrukturen for at få dine data ud, men vi blander os ikke i, hvad du har liggende på din harddisk.
Dine data er omfattet af vores standard fortrolighedserklæring. Imidlertid kan vi i samråd med dig godt teste enkelte filer for at afgøre om de er gendannet korrekt.
(Du skal dog vide, at samtlige diske i forbindelse med vort samarbejde med politiet bliver scannet for børneporno).
Virker alle de fundne filer?
Vi gendanner alle de filer, vi kan finde på din harddisk. Vores system tester op til 100 JPG filer (billeder). Hvis disse er gendannet korrekt, vil andre filer også være det.
Hvis en fil er ødelagt før vi får harddisken (f.eks. ved at man selv har forsøgt sig med et eller andet recovery program eller Windows har kørt Checkdisk el. lign.) vil filen kun kunne gendannes til samme tilstand som den var, da vi modtog disken.
Imidlertid har vi i nogle tilfælde mulighed for at reparere beskadigede filer...
Hvad med garanti?
Vi garanterer, at gøre vores yderste for at finde dine data frem, uanset om du er privatperson eller hvor stort eller lille dit firma er.
Hvis vi bliver nødt til at skille din harddisk ad, har vores laboratorium aftaler med de forskellige harddiskproducenter om, at det ikke vil få betyding for garantien på harddisken.
Har du (eller andre) imidlertid selv skilt harddisken ad inden indlevering, dækker fabriksgarantien ikke længere.
Kan I destruere min harddisk?
Vi kan sagtens destruere din harddisk, så man ikke vil kunne finde data på den igen og bortskaffe den på miljømæssig forsvarlig vis.
Vi oplever ofte, at folk ikke er interesserede i at betale returporto for at få deres harddisk tilbage, hvis gendannelsen af data bliver for dyr eller hvis lige de data, der havde interesse, slet ikke kan findes. I nogle tilfælde bliver vores korrespondance endda slet ikke besvaret, så hvis vi ikke har hørt fra dig, når der er gået 2 måneder fra vi har sendt dig resultatet af diagnosen på e-mail, destruerer vi harddisken for dig...
Har du flere harddiske, du gerne vil have bortskaffet tilbyder vi også en egentlig destruktionsservice mod et mindre gebyr. Kontakt os venligst for nærmere detaljer.